Twee jaar Lendico: groei duidt op grote behoefte aan alternatieve financieringsvormen

Wereldwijd zag Lendico het totaal aan kredietaanvragen in het afgelopen jaar oplopen van € 650 mln naar € 1,7 mld sinds de start in december 2013. Het bedrijf presenteert vandaag - op de tweede verjaardag - kerncijfers over de afgelopen twee jaar. De groei van het klantenbestand is ook terug te zien in de uitbetalingen: in november was dat meer dan € 1 mln op een dag. Dominik Steinkühler, oprichter van Lendico: “Deze groei bevestigt dat FinTech in toenemende mate wordt gezien als goed alternatief voor traditionele grootbanken.”

Berlijn, 1 december 2015 – In twee jaar tijd is Lendico uitgegroeid tot een vaste waarde in de wereld van online kredietmarktplaatsen voor persoonlijke en zakelijke leningen. Op dit moment is het bedrijf met 330.000 geregistreerde gebruikers actief in zeven landen op drie continenten. In Nederland biedt Lendico sinds september 2014 leningen aan consumenten. Vorige week werd dat aanbod uitgebreid met leningen aan het midden- en kleinbedrijf. Het totaal aangevraagde kredietvolume sinds de start in december 2013 is in het afgelopen jaar opgelopen van € 650 mln naar € 1,7 mld.

De groei vertaalt zich ook naar de geldstromen: in november betaalde Lendico op één dag meer dan € 1 mln uit in leningen aan consumenten en bedrijven.

“Lendico bewijst dat in korte tijd een groot klantenbestand kan worden opgebouwd door gebruik te maken van flexibiliteit, snelheid door technologische innovaties en klantgerichte processen. „ Dominik Steinkühler, mede-oprichter en directeur van Lendico

Het bedrijf uit Berlijn, dat ook kantoren heeft in Amsterdam en Sao Paulo, brengt kredietnemers en investeerders direct in contact op een online kredietmarktplaats. Zowel een krediet aanvragen als het investeren in die aanvragen gebeurt volledig online. Met vooruitstrevende technologie en zonder een netwerk van filialen maakt Lendico kredietverlening goedkoper en eenvoudiger. Deze besparingen leiden tot lagere rentes aan kredietnemers en hogere rendementen voor investeerders.